Środa, 30 lipca 2014, Imieniny: Julity, Ludmiły, Zdobysława Sprawdź swoją pocztę » 
Login:  
MENU GŁÓWNE
Najważniejsze
  • O klubie Calibra Group
  • Historia i modele calibry
  • Forum dyskusyjne
  • Galerie zdjęć
  • Dział techniczny
  • Dział tuningowy
  • Lista klubowiczów
  • Spotkania klubowe
  • Download
  • Katalog stron www
  • Firmy patronackie
  • Archiwum wiadomości
  • Czat CG (Ilość osób: 0)

Dla klubowiczów dostep zablokowany

Zawsze pod ręką
  • Regulamin klubu i statut
  • Umowa kupna - sprzedaży
  • Kultowe coupé (89-97)
  • Test na prawo jazdy

Najnowsze testy
  • Calibra 16V 100.000 km
  • Calibra Turbo 100.000 km
  • Calibra V6 vs Calibra Turbo

SZYBKI KONTAKT
Jeśli masz propozycje, uwagi lub komentarze odnośnie serwisu to nie wahaj się napisać do nas!

info@calibragroup.pl

Na pewno będą to dla nas cenne informacje.

REKLAMA
reklama
Brak bannerów!

DZIAŁ TECHNICZNY
Problem z paliwem w silniku C20NE?

Pytanie: Nabyłem Calibrę (8V) i od pewnego czasu mam problem, bo nie chce mi pracować na paliwie. Auto miało i ma zainstalowany gaz. Na paliwie gaśnie, krztusi się. Podejrzewam pompkę paliwa (filtr paliwa jest nowy) wtryski niby pracują. Ile powinna podawać pompka? Podaje 2,1 atm i wydaję mi się że to mało. Jakieś sugestie, porady?

Odpowiedź: Pompa paliwa w silniku C20NE podaje bodajrze 3.0 bar, jest to ciśnienie względem ciśnienia (podciśnienia) w kolektorze dolotowym. Jeżeli pomiar był wykonany na silniku pracującym na wolnych obrotch manometrem to odnosi się do ciśninia atmosferycznego i wtedy do tego wyniku 2,1 można by dodać jakieś 700 mbar (zależy od silnika, obrotów, obciażenia) wówczas mamy już blisko 3bary i wątpliwe jest żeby to był problem pompy. Warto też sprawdzić czy regulator ciśnienia regluje ciśnienie paliwa zależnie od podciśnienia kolektora. Przyczyną opisanych problmów może być przepływomierz powietrza. Trzeba by sprawdzić czy silnik pracuje na bogatej czy ubogiej mieszance i czy próbuje regulawać lambdę. Nieraz układ adaptacji w komputerze przestawi się (emulację lambda traktuje jako dane rezczywiste z sondy) podczas długiej jazdy na gazie i wtedy też podobnie pracuje. W C20NE wystarczy na chwilę (minuta) zdjąć klemę z akumulatora. Możliwości może być jeszcze wiele to najbardziej prawdopodobna.

Jeżeli na gazie działa źle to problem może występować również w układzie zapłonowym, problem wolnych obrotów może być spowodowany regulatorem wolnych obrotów. Jeżeli natomiast dobrze pracuje na gazie to odpada cały układ zapłonowy i układ regulacji biegu jałowego i wówczas szukamy przyczyny tylko w układzie podawania benzyny, czyli wtryski i ich sterowanie.

Warto też sprawdzić czujnik temperatury silnika zwłaszcza jak są problemy z zapalaniem, ale o tym nie wspomniano. Ten termistor powinien mieć 2-3 kOhm przy 20 stopniach.

powrót do spisu treści

ZDJĘCIE TYGODNIA
Calibra Group zdjęcie tygodnia

NA SZYBKO
Nowe wiadomości
6 ICT Relacja!
Projekty Opla Calibry B?

Forum dyskusyjne
Ogłoszenia drobne
Kącik techniczny
Porozmawiaj o tuningu
Poradnik kupującego


Katalog stron www
HANORD tuning
Tuning.info.pl
Streetracing w Polsce
Calibra Community


ZDJĘCIE MIESIĄCA

Calibra Group zdjęcie miesiaca

ANKIETA
Czy Calibra
dla Ciebie to?

Samochod usportowiony
Piękne coupe GT
Zwykly samochód
Nadaje się tylko
do kasacji

księga gości  ::  zarząd klubu  ::  statystyki  ::  warunki współpracy  ::  kontakt  ::  Design thekingdom.pl