Calibra group - Opel Calibra, Tuning klub Calibry

Calibra group - Opel Calibra, Tuning klub Calibry

Odkryj pasję tuningu w klubie Calibry i podziwiaj Opela Calibrę w unikalnym stylu.

Czas czytania

Szacowany czas czytania: 101 sek. (337 słów)

Opel Calibra – Techniczne Dzikie Bestie

calibragroup.pl 07.10.20234,07 / 14 głosów

Spis treści:

      »Silniki opla calibry

         »Napęd i Skrzynie Biegów
         »

         »Zawieszenie i Układ Kierowniczy
            »Hamulce
            »Design i Aerodynamika
         »Wnętrze

Opel Calibra, to samochód, który zyskał ogromną popularność w latach 90-tych XX wieku. Jednak dzisiaj chcielibyśmy skupić się na technicznej stronie tego pojazdu, by przyjrzeć się mu bliżej i zrozumieć, dlaczego jest tak uwielbiany przez entuzjastów motoryzacji.

Silniki opla calibry

Opel Calibra był dostępny z różnymi jednostkami napędowymi. Najpopularniejsze wersje to:

  1. Silnik 2.0 8V: 2-litrowy, 8-zaworowy silnik o mocy 115 KM. Choć nieco mniej potężny od niektórych konkurentów, zapewniał niezawodność i dobre osiągi.
  2. Silnik 2.0 16V: 2-litrowy, 16-zaworowy silnik, który generował 150 KM. To już była moc, która przyciągała wielu kierowców.
  3. Silnik Turbo C20LET: To prawdziwa perełka. 2.0-litrowy silnik turbodoładowany rozwijający od 204 do 204 KM, w zależności od wersji. To dzięki niemu Calibra zyskała przydomek "Techniczne Dzikie Bestie."

Napęd i Skrzynie Biegów


Calibra była dostępna z napędem na przednie lub wszystkie cztery koła, co czyniło ją wyjątkową w swojej klasie. Standardową skrzynią biegów był 5-biegowy manual, ale niektóre wersje wyposażano również w automatyczne skrzynie biegów.

Zawieszenie i Układ Kierowniczy

Przód pojazdu wyposażony był w niezależne zawieszenie typu MacPherson, co gwarantowało doskonałą stabilność i precyzyjne prowadzenie. Tylny układ zawieszenia opierał się na układzie wielowahaczowym, co jeszcze bardziej poprawiało osiągi w zakrętach. Opel Calibra była również wyposażona w układ kierowniczy o zwiększonym współczynniku przełożenia, co sprawiało, że prowadzenie pojazdu było przyjemnością.

Hamulce

Calibra posiadała skuteczny układ hamulcowy z przodu i z tyłu, z tarczami hamulcowymi o odpowiednich rozmiarach, co zapewniało doskonałą kontrolę nad pojazdem podczas hamowania.

Design i Aerodynamika

Calibra to nie tylko wyjątkowa technologia, ale także przemyślany design. Linie nadwozia były płynne i aerodynamiczne, co przyczyniało się do niskiego oporu powietrza. Warto dodać, że współczynnik oporu powietrza (Cd) dla tego pojazdu wynosił jedynie 0,26, co było bardzo niskim wynikiem jak na swoją epokę.

Wnętrze

Wnętrze Opel Calibra było przestronne i ergonomiczne, zapewniając wygodę dla kierowcy i pasażerów. Fotele były wygodne, a kokpit dobrze zaprojektowany, co sprawiało, że jazda tym pojazdem była przyjemnością.

Podsumowanie: Opel Calibra to techniczne arcydzieło, które zyskało sobie uznanie miłośników motoryzacji na całym świecie. Jego zaawansowane silniki, układy napędowe, zawieszenie i design sprawiają, że nadal pozostaje ikoną motoryzacji. Dla wielu entuzjastów to nie tylko samochód, to prawdziwa legenda.


Komentarze do "Opel Calibra – Techniczne Dzikie Bestie"

Nie ma jeszcze żadnych komentarzy, możesz być pierwszy :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *





Tagi: